be back again, always

Förra året åkte jag på några underbara resor. Kommer lägga ut lite bilder o reflektera lite. Typ som lite nostalgi o healing för mig, ha ha.

Förra sommaren Au pair i Stoke Poges utanför London. (har inte typ nån bild på den här datorn eftersom att den är ny)
       

På datan hemma i Boden fanns bilder på de söta ungarna jag tog hand om och det stora huset jag bodde i (och värdpappans cirkusfest på tomten med ett stort cirkustält, hö, jonglörer,mat, underhållning).. Jag hade Marina med mig till england, hon jobbade i en annan familj/familjer eftersom hon stannade längre än mig. Jag kan ju lätt säga att vi blev BESATT av kakor när vi bodde där, hemskt....=P      2 månader som au-pair, och jag känner mig nöjd med den upplevelsen även fast det gick upp o ner!

Sedan


Ett par månader senare åkte jag och Martina till Icmeler och Turkiet. Min första gång i turklandet! Stannade en vecka o säsongen var typ över så de va inte så mycket fart som vi kanske hade önskat, men vi hade skoj iaf!
Juste fick även vara med om en nödlandning när vi skulle åka hem, de va skoj! eller hur Martina? ;D ja sov i princip, alla andra panikade. Men är man en lugn norrlänning så är man. Tss

         

Vi va även på turkiskt hamam vilket verkar vara obligatoriskt när man är där men de gick så fort så vi köpte till litte massage, man ska ju passa på.


Seeeedan



Drog jag, Martina och Hateme till Kosovo i 10 dagar. Slutet på feb-mars.

Det gjorde vi främst eftersom att vi hade de som projektarbete på skolan, att samla ihop pengar till ett barnhem i Pristina,Kosovo. Så när vi fått in dryga 8500 drog vi dit.
Eftersom att Hateme föddes där har hon massa släkt kvar så vi bodde hos hennes polisfarbror m.familj. De va mysigt. Åh, vitkålssalladen var SÅHÄÄÄÄR god. Testade göra den hemma, men blev inte nån stans i närheten av bra.. Var helt underbart att besöka barnhemmet också, vilka söta barn. Vissa var riktigt bra på engelska också, helt paff. De sjöng sånger för oss, och vi stog o lipade. De va helt underbart. Känslosamt.

Eftersom att vi var där i 10 dagar så hade vi tid för många shoppingdagar i både Vushtrri, huvudstaden Pristina och Mitrovica. Kan ju säga att det var rätt många som glodde på oss när vi gick på gatorna, jag menar de är ju inte direkt mycket turister där. Skulle kunna berätta hur mycket som helst egentligen om alla känslor och upplevelser men märker redan hur långt detta inlägg kommer bli. Men som sagt, skulle gärna åka tillbaka dit. Har hört att de ska väldigt mycket skoj på somrarna, så vem vet?!

      

    


Seedan

Fyllde mor 50 så då drog vi till Puerto Rico, Gran Canaria i en vecka.
Blev en del morgonpromenader uppe i bergen där de är massa hotell, det var rätt mysigt. En kväll for vi till ett ställe utanför Puerto Rico där de va en stor salong typ helt i rött, jättefint med en scen. Dansare från wallmans salonger som stod för underhållningen. Och god mat. Höll även ett tal för mor på hennes dag. =)

       



Sedan


Drog jag och Martina till Berlin i somras. Blev typ inge fest utan shopping, mat o lite sevärdheter :P Stannade väl i cirka 5 dagar? Tog lite på Berlinmuren, åkte upp i tv-tornet. Tänkte äta där i restaurangen innan , men blev mer shopping ist!

       

       




Jag älskar att resa helt enkelt. Finns de nå bättre?
Kommer nog bli mindre av den varan nu när jag är fattig student. Men får hålla mig i liv iaf =) haha


Pusspusspuss på mina fina reskamrater, och alla andra sköna människor.









Kommentarer
Postat av: Anonym

JAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Boden har börjat skriva i sin blogg igen, äntligen en blogg till man kan följa. Fan vad många resor du gjorde förra året:O. kommer imorn:P

2009-02-10 @ 09:25:25
URL: http://jakobsmemoarer.blogg.se/
Postat av: Martina

Åhh jag verkligen älskar att resa, speciellt med dig baby ;)

2009-02-10 @ 21:51:11
URL: http://martinalindwestberg.blogg.se/
Postat av: Buqe

Awww tack gums...alla älskar Elin helt enkelt!!



Många resor för dig förra året!!

2009-02-16 @ 17:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0