Sol i Växjö!!

Får mig utsökt att tänka på sommaren 2005.


Åhhhh, jag och Marina, Blue lagoon, Malta.

Gör ont i hjärtat att kolla på sånna härliga platser. =(
Första resan utan föräldrar, 16 år, språkresa 3 v i St. Julians Malta. Är nog den bästa resan jag gjort/någonsin kommer göra. Just för att man var så ung o på egen hand. Var underbart på så många sätt. Bodde mitt i smeten 100m till skolan, 100m stranden,10 m till affärer,matställen,barer m.m.
Den typiska dagen vaknade vi kring 8 för att sedan strutta ner till Café Nero där de serverades frukost (vitt bröd med marmelad samt mjölk och chokladflingor) dvs inte ofta frukost. Sedan vidare mot skolan i ca 2h, med den braiga läraren Steve från englandia. Luncha på något café, annars hem o snooza tills de va middag kring 18 tiden. Var jämt trött eftersom de va 30+ ute varje dag. Middag vid vattnet, rätt soft, oftast rätt smaklös och tråkig mat men rätt skönt att bara hänga där :)
På kvällarna var det shopping, allmänt Paceville-häng, bio mitt på natten m.m.m.m. Vi hann även med parasailing eller paragliding som de hette där borta. då jag och Marina satt fastspända så att man sitter ner uppe i luften med typ en fallskärm över, fint att kolla ut över ön. Annars var nog det roligaste när vi åkte racerbåt!! åå vad jag älskade det, snabbtsnabbt och håret flyger åt högervänsterochallahållsamtidigt. .
Vi besökte gamla staden Mdina och huvudstaden valetta där vi shoppade på bra.
3 helt underbart vackra veckor. Det kallas kärlek.

Första bilden är vår första dag på Malta, och anledningen att bilden är tagen är pga hunkarna i bakgrunden!! heett eller.



     

     

   


PS. (Marina) you have to understand me!!!!! VIKTIGT..DS.




Kommentarer
Postat av: Buqe

Oj oj oj oj! Fifan vilken ställe!!! Kan vi inte flytta dit ey!?!? =)

2009-02-16 @ 17:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0