Inlägg 1, del 2. HOLA ESPAÑA!!!

Då var det dags att börja om igen. Nu är jag på nya äfventyr. Har lagt studierna bakom mig ett tag o satsar nu istället på de ja älskar, nämligen att resa!
Senaste 1,5 veckorna har ja bott hos min vän och gamla Bodengranne i Karlstad med tanken att jag skulle flytta till Oslo för att jobba. Men ett samtal från spanien skulle komma att ändra det.
"RIIIING......RIIIIIING....." Jag tar upp mobilen och tänker de här va konstigt nummer, inte från norge...

Han:-"Ja hejsan mitt navn är ....o jag ringer från megafone telemarketing.
Jag: Jaha, hej!
Han: Du har sökt jobb här hoss oss visst stämmer det?
Jag: Joo(hade nästan glömt)
Han: Ja du har blivit utvald, 100 sökande 30 får telefonintervju....Har du 10 minuter över?
Jag: Joo absolut....

OCH sen började intervjun...som förövrigt varade i 25 min.. frågade lite standardfrågor men även lite klurigare frågor.. sen var de tack o hej..

Några dagar senare ringer han upp, jo hej du har kommit igenom första urvalet nu ska vi ha en till intervju. OH daang tänker ja, men men lite övertalning går jag med på det (utan övertalning).
Då blev de  ytterligare 30 min o denna gången var frågorna inte lika roliga. men de är bra att träna på antar ja!


Hur som hafver, fick jobbet så imorgon åker jag till Malaga!




Ska jobba i fuengirola åt ett norskt företag. Ska möta upp en annan svensk tjej på malagas flygplats som också ska börja jobba där, så ska vi dra till ett hostel som vi bokat.

Just nu befinner jag mig på ett hostel i centrala Oslo, och ska lämna detta ställe 03.40 inatt för att ta flygbussen till Gardemoen flygplats och flyget mot malaga. =)



Hej då Schweeden



Kommentarer
Postat av: Buqe

Min lilla gulleplutt! (ja, ja jag vet att du e längre...men jag e äldre :P) Du kommer ha det så underbart där borta!!!

luv ya lotz! xoxo

2009-09-13 @ 21:21:20
Postat av: Snakie

Boden!!!! Du har fan gjort de:D, Grattis till Jobbet. Hoppas du får det så sjukt undebart där nere i la espania. Tänk lite på oss, nu när vi sitter här två veckor tills nästa tenta och vi svettas verkligen ihjäl av plugg. xOxO

2009-09-15 @ 16:56:02
Postat av: eglot

Buqe, saaay what? kommer nog blir fett skoj ;)



Takk snake, ja ska tanka pa er sa mkt sa de gor ont, for ja vet att ni har en blast me bockerna! hihi

2009-09-15 @ 19:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0